
Dr. Birol ALGAN - Müdür Yardımcısı
ÖZGEÇMİŞ
Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Coğrafya Bölümünde 1997 yılında tamamladı. 2008 yılında Ankara
Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalında Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi
programında yüksek lisans eğitimine başladı. Ardından Eğitim Ekonomisi ve Planlaması yüksek lisans programını ve
aynı programda doktora eğitimini tamamladı. Eleştirel Pedagoji, Eğitim Hukuku, Eğitim Politikası alanlarında
araştırmalar yapmaktadır.
EĞİTİM DURUMU
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Anabilim Dalı Doktora Programı(2022)
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans (2013)
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Ekonomisi ve Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans (2010)
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Coğrafya Bölümü (1997)
ÇALIŞTIĞI KURUMLAR
MEB Ankara Çankaya Anıttepe Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı (2023 devam ediyor)
MEB Ankara Mamak Başkent Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni (2006-2023)
MEB Ankara Etimesgut Bağlıca Köyü İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni (2002-2006)
MEB Ankara Elmadağ Dr. Ahmet Kazım Mıhçıoğlu İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni (1997-2002)
Yayınlar
Tezler
Mekânsal Farklılıkların Eğitimsel Eşitsizliklere Dönüşmesinin Eğitim Planlaması Bağlamında Değerlendirilmesi (2022)
Ortaöğretim Okullarında Uygulanan Ritüellere İlişkin Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Mamak İlçesinde Bir Anadolu Lisesi
Örneği) 2013
Eğitimde Yapısal Dönüşümler ve Mevzuat Değişiklikleri (1980-2010 Dönemi) Tezsiz Yüksek Lisans Projesi (2010)
Kitap Bölümleri
Sever M.; Alğan B.(2017) Authority and Power in the Classroom in A Language Of Freedom and Teacher’s Authority, Pages 41-51, London, Lexington Books
Aksoy, N.; Algan B.; Eren Deniz, E. (Winter, 2014) Turkish Teachers Under Surveillance: An Analysis of Alo 147 Call Line Based On Teachers’ Opinions, İnternational Journal of Educatıonal Policies Vol 8, No 2.
Aksoy,N.; Eren Deniz, E.; Algan, B.; (2014), Kamu Okullarındaki Piyasalaşma, Eleştirel Eğitim Seçkisi içinde Nevzat Samet Baykal, Ayhan Ural, Zeynep Alica (Ed.), Sayfa 9-31, Ankara, Pegem Akademi.
Alğan, B. (2013). Eğitim Sisteminde Yapısal Dönüşüm ve Mevzuat Değişiklikleri, Kamusal Eğitim Eleştirel Yazılar, Nejla Kurul, Tuğba Öztürk, İhsan Metinnam (Ed.), Sayfa 195-210, Ankara, Dipnot Yayınları.
Sözlü Bildiriler
Eğitim Sisteminde Yapısal Dönüşüm ve Mevzuat Değişiklikleri, Ankara Üniversitesi, Kamusal Eğitim Sempozyumu, 4-6 Ekim 2012, Ankara
Analysis of ALO 147 Call Centre by the Ministry of National Education Communucation Centre based on Teachers Opinion, Aristotle University Of Thessaloniki, 4th İnternational Conference on Critical Education, 23thnof June to 26th of June,2014 Thessaloniki, Greece.
Resource Persons and Basic Concepts of Critical Education Pre-Conference Workshops, Ankara University Faculty of Educational Sciences, İnternational Congress on Education for the Future: Issues and Challenges Pre-Conference Workshops, 11-12 May 2015
“Eğitimin Politik Paradoksları”, Sıtkı Koçman Üniversitesi, Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 12-14 Kasım 2015, Muğla.
School as Field of Production of Violence, VII. International Conference on Critical Education, 28th JUNE - 2nd July, 2017, Marasleios Pedagogical Academy of Athens, Greece
“Özgürleşme Yolunda Eğitim ve Öğretmen Pratikleri”, Ulusal Eğitim Derneği, 25.05.2019, Ankara.
Class Dynamics and Other Incentives of Education Reforms in Turkey. 5th International Conference On Critical Education. June 15 –18 2015, Wrocław,Poland.
Mekânsal Farklılıkların Eğitimsel Eşitsizliklere Dönüşmesinin Eğitim Planlaması Bağlamında Değerlendirilmesi, XII. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı Programı, 3-6 Temmuz 2024, Ankara
Makaleler
Eğitimi Düzenleyen Temel Yasal Metinlerin Eleştirel Analizi Eleştirel Pedagoji Dergisi, Sayı 55, Sayfa 89-94
Öğrenci Öğretmen İletişiminde Eleştirel Pedagoji Uygulamaları ve Öğrenci/Öğretmen Hakları Eleştirel Pedagoji Dergisi, 2017 Sayı 53-54, Sayfa 118-127
Devlet Memurları Kanununa Göre Öğretmen Hakları ve Sorumlulukları Eleştirel Pedagoji Dergisi 2017 Özel Sayı, Sayfa 79-90
Eğitim Programlarının Niteliği Üzerine Bir Tartışma (Ortaöğretim Coğrafya Programı Taslağı Örneği) Eleştirel Pedagoji Dergisi, 2017 Sayı 51-52, Sayfa 28-36
Umudun Pedagojisi(İnsanın olduğu her yerde umut da vardır. Son insan yok olmadan umut da yok olmaz) Eleştirel Pedagoji Dergisi, Ocak-Şubat 2017 Sayı 49, Sayfa 50-57
Proleterleşme Eleştirel Pedagoji Dergisi, Haziran 2016 Sayı 49, Sayfa 59
Ritüel, Eleştirel Pedagoji Dergisi, Aralık 2015,Sayı 37, Sayfa 92.
Varoluş İçin Bir Yol: Ekopedagoji, Mektepli Bülten Tebeşir, Aralık-Ocak-Şubat 2025, Sayfa 56
Online Yayınlar
Akademisyenlik Ve Piyasa, Nirvana Sosyal Bilimler Sitesi, 23.10.2021
Eğitim Niteliğinin Dönüşümü Üzerine, Nirvana Sosyal Bilimler Sitesi, 28.02.2021
Eleştirel Pedagojinin Tarihsel Gelişim Süreci Ve Özellikleri, Nirvana Sosyal Bilimler Sitesi, 20.05.2020
Eleştirel Pedagojinin Türkiye’deki Tarihçesi ve Gelişim Süreci Üzerine Eleştirel Pedagoji Dergisinin Kurucusu ve Editörü Ünal Özmen İle Söyleşi 17.05.2020
Prof. Dr. Adnan Gümüş ile Eğitimdeki Dönüşüm Üzerine Söyleşi, 01.07.2020
Eğitim Politikalarının Ürettiği Eşitsizlikler Üzerine Doç. Dr. Ayhan Ural İle Söyleşi, Nirvana Sosyal Bilimler Sitesi, 15.08.2020
Okullarda Eğitim Ve Öğrenim Hakkının Kullanımına İlişkin Soru Ve Cevaplar, Nirvana Sosyal Bilimler Sitesi, 08.10.2020
Prof. Dr. Ruhi Sarpkaya İle Öğretmenlik, Eğitim Yöneticiliği ve Eğitim Politikaları Üzerine Söyleşi, 21.09.2021
Oturum Yönetimleri/Moderatörlük
Öğretim Programları ve Eleştirel Pedagoji, XII. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, 3-6 Temmuz 2024, Ankara